Budynek Szkoły Podstawowej w Kępicach
Budynek Szkoły Podstawowej w Kępicach
Budynek Szkoły Podstawowej w Kępicach

Historia i społeczeństwo

  1. Program nauczania: DKW-4014-175/99
  2. Obszary aktywności uczniów podlegające ocenie:
    • Wiadomości i umiejętności według programu nauczania
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Stosunek do przedmiotu
    • Zeszyt
  3. Formy i narzędzia oceniania
    • Ustne – Odpowiedzi z trzech ostatnich tematów (minimum 2 oceny)
    • Pisemne
      • Kartkówki (z ostatnich 3 lekcji, czas trwania od 20 do 25 minut)
      • Klasówki (zapowiedziane 7 dni przed realizacją)
      • Zadania domowe
      • Inne
    • Aktywność na lekcji lub praca w grupach
    • Udział w konkursach
    • Udział w zajęciach pozalekcyjnych
  4. Każdy klasówka oceniana jest w skali punktowej (skala poniżej)
    Ilość punktów (w %) Ocena
    91%-100% Bardzo dobry (5)
    71%-90% Dobry (4)
    51%-70% Dostateczny (3)
    31%-50% Dopuszczający (2)
    0%-30% Niedostateczny (1)

    Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który wykonał zadania wykraczające poza program.

  5. Kartkówki nie muszą być zapowiadane i obejmują materiał z trzech ostatnich lekcji
  6. Uczeń nieobecny na sprawdzianie musi go napisać w ciągu 2 tygodni
  7. Każdy klasówka napisana na ocenę niedostateczną można poprawić ustnie w ciągu dwóch tygodni
  8. Aktywność na lekcji jest nagradzana „plusami” i „minusami”. Za trzy zgromadzone „plusy” uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobra. Natomiast za trzy „minusy” ocenę niedostateczną.
  9. Uczeń może raz w semestrze zgłosić nieprzygotowanie do lekcji ( brak pracy domowej, brak zeszytu), które oznaczone jest ∙. Za każde kolejne nieprzygotowanie uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną.
  10. Warunki zaliczenia przedmiotu:
    • Minimum 50% ocen pozytywnych z kartkówek lub odpowiedzi
    • Minimum 50 % ocen pozytywnych ze sprawdzianów wiadomości
  11. Sposoby informowania uczniów i rodziców o wynikach nauczania:
    • Możliwość wglądu rodziców (po wcześniejszym umówieniu) do ocenionych klasówek przechowywanych przez nauczyciela przedmiotu
    • Rozmowa na prośbę jednej ze stron